Oligopsoninė galia žemės ūkio produktų rinkoje: Lietuvos žalio pieno rinkos atvejis

2015-03-25
Oligopsoninė galia žemės ūkio produktų rinkoje: Lietuvos žalio pieno rinkos atvejis

Kadangi pieną gamina daug pieno gamintojų, kurie savo produkciją parduoda keliems pirkėjams (kelioms stambioms pieno perdirbimo įmonėms), keliama hipotezė, kad Lietuvos žalio pieno sektoriuje susiformavo oligopsonija. Tokiu atveju kainą nustato ne produkto gamintojai, o pirkėjai. Tokia situacija rinkoje būdinga daugeliui maisto produktų tiekimo grandinių. Šio tyrimo tikslas - įvertinti pieno perdirbimo įmonių rinkos galią žalio pieno rinkoje. Tyrimas atliekamas remiantis „naujos empirinės pramonės organizacijos“ (new empyrical industrial organisation NEIO) rinkos galios nustatymo modeliais. Atlikti empiriniai tyrimai parodė, kad Lietuvos žalio pieno rinka yra oligopsoninė.

JEL kodai: C10, D21, D43, L10, L66.

Keyword(s): oligopsonija, perdirbimo įmonės, rinkos galia, netiesinis programavimas, vertikalioji rinkos struktūra, žemės ūkio produktų rinkos

Stalgienė, A.; Jedik, A. 2015. Oligopsoninė galia žemės ūkio produktų rinkoje: Lietuvos žalio pieno rinkos atvejis. Management theory and studies for rural business and infrastructure development = Vadybos mokslas ir studijos - kaimo verslų ir jų infrastruktūros plėtrai 37(1):114-121.DOI:http://dx.doi.org/10.15544/mts.2015.11 (ISSN 1822-6760 (print) / ISSN 2345-0355 (online)) [EBSCO, Business Source Complete, Ulrich’s, DOAJ, OAJI, IndexCopernicus, ERIH PLUS andAcademicKeys.com.].

Mokslo publikacija: Oligopsoninė galia žemės ūkio produktų rinkoje: Lietuvos žalio pieno rinkos atvejis