Tiesioginių žemės ūkio ir maisto produktų pardavimų skatinimas, atsižvelgiant į vartotojų prioritetus

2010-07-10
Tiesioginių žemės ūkio ir maisto produktų pardavimų skatinimas, atsižvelgiant į vartotojų prioritetus

Vienas iš būdų žemės ūkio produkcijos gamintojams padidinti pajamas - parduoti savo išaugintą produkciją tiesiogiai, be tarpininkų galutiniam vartotojui, tokiu būdu gaunant visą produkto kainą. Iš kitos pusės vartotojas turi galimybę pigiau įsigyti žemės ūkio ir maisto produktų iš pirmųjų rankų.
Straipsnyje išanalizuoti tiesioginių pardavimų būdai. Vartotojų nuomonei ir poreikiams apie žemės ūkio ir maisto produktų pardavimus turguose kaip vienoje iš populiariausių tiesioginių pardavimų formų Lietuvoje išsiaiškinti atlikta apklausa. Ja taip pat siekta nustatyti, į ką orientuota šiuo metu tiesioginė prekyba žemės ūkio ir maisto produktais Lietuvos turguose. Nustatyta, kad prekyba turgavietėse tapo daugiau nišine, nors pirkėjams dar svarbi ir produktų kaina. Į tai turėtų atsižvelgti tiesioginiai prekiautojai, organizuodami savo verslą. Įvertinus vartotojų prioritetus ir atsižvelgiant į užsienio patirtį, straipsnyje pateiktos rekomendacijos, dėl turgų darbo laiko ir tinklo plėtimo, aplinkos gerinimo, informacijos pateikimo griežtinimo, tiesioginių pardavėjų mokymo.

Raktiniai žodžiai: tiesioginiai pardavimai, prekyba žemės ūkio ir maisto produktais, turgavietės.

Deiva Mikelionytė, Ingrida Lukošiutė, Laura Petrauskaitė. Tiesioginių žemės ūkio ir maisto produktų pardavimų skatinimas, atsižvelgiant į vartotojų prioritetus // Vadybos mokslas ir studijos - kaimo verslų ir jų infrastruktūros plėtrai = Management theory and studies for rural business and infrastructure development / Research papers, 2010. nr. 22(3), p. 122-130., ISSN 1822-6760 (EBSCO, Business Source Complete, Central & Eastern European Academic Source).