Vartotojų informavimo apie ekologiškus maisto produktus svarba ir šaltiniai

2011-07-12
Vartotojų informavimo apie ekologiškus maisto produktus svarba ir šaltiniai

Nors ekologiškų maisto produktų rinka nuolat auga, akademinėje literatūroje pastebima, kad vartotojai stokoja žinių apie šiuos produktus, o priemonės tokiam trūkumui mažinti yra būtinos. Suaktyvinus maisto produktų tiesioginį pardavimą Lietuvoje, tyrinėtini ir vartotojų informavimo apie ekologiškus produktus lygio ir galimų priemonių informuotumui didinti klausimai. Tyrimo tikslas - nustatyti labiausiai vartotojams trūkstamas žinias apie ekologiškus maisto produktus ir svarbiausius jiems informacinius šaltinius. Siekiant šio tikslo buvo atlikta akademinės literatūros sisteminė analizė bei 2010 m. lapkričio mėn. apklausta daugiau kaip 500 Vilniaus gyventojų. Teoriniai tyrimo rezultatai rodo, kad daugelyje šalių respondentams nepakanka žinių apie ekologiškus maisto produktus, todėl reikalingos tam skirtos informavimo priemonės. Vilniečiams dažniausiai nepakanka informacijos apie šių maisto produktų gamybos ir auginimo sąlygas bei apie perkamo produkto sudėtį. Respondentams priimtiniausi informavimo apie tokius maisto produktus šaltiniai - televizija ir produktų etikečių informacija. Tai sudaro papildomas prielaidas pasirinkti tikslines priemones ir tam tikrus vartotojų informavimo kanalus šių produktų žinomumui didinti.

Raktažodžiai: ekologiški maisto produktai, vartotojų informavimas.

JEL kodai: M300; M310; M370; M390; I18.

Skulskis, V; Girgždienė, V; Stankaitytė, B. Vartotojų informavimo apie ekologiškus maisto produktus svarba ir šaltiniai // Vadybos mokslas ir studijos - kaimo verslų ir jų infrastruktūros plėtrai = Management theory and studies for rural business and infrastructure development / Lietuvos žemės ūkio universitetas. Ekonomikos ir vadybos fakultetas. Akademija, 2011, nr. 3 (27), p. 166-175, ISSN 1822-6760 (EBSCOhost: Business Source Complete, Central & Eastern European Academic Source; Ulrich’s).