Vietos identiteto raiška vietos plėtros strategijose

2011-12-27
Vietos identiteto raiška vietos plėtros strategijose

Teritorinis požiūris yra vienas pagrindinių Europos Sąjungos kaimo plėtros politikos aspektų, kuris akcentuoja būtinybę strateginio planavimo procese atsižvelgti į vietos privalumus, fizinį, žmogiškąjį ir socialinį kapitalą bei gamtinius išteklius. Išskirtinius vietos išteklius paverčiant pranašumu, t.y. panaudojant vietos identitetą, siekiama užtikrinti kaimo vietovių konkurencingumą ir gyvybingumą. Straipsnyje pristatomas vietos identiteto raiškos vietos plėtros strategijose Lietuvoje tyrimas, kuriuo buvo siekiama nustatyti, kokiu lygiu vietos ištekliai yra panaudojami vietos plėtros planavimui 2007-2013 m. laikotarpiu. Tyrimo metu, atliekant sisteminę mokslinės literatūros ir dokumentų analizę, nustatytos vietos identiteto ir vietos plėtros sąveikos teorinės prielaidos, sukurta šios sąveikos vertinimo sistema. Statistinės ir turinio analizės būdu apdorojant vietos veiklos grupių (VVG) parengtas vietos plėtros strategijas, įvertinta, kiek šios strategijos orientuotos į veiklas, užtikrinančias vietos identiteto panaudojimą.

Raktiniai žodžiai: LEADER, vietos identitetas, vietos plėtra, vietos plėtros strategija, vietos veiklos grupė.

JEL kodai: O130, O200, O290.


Ribašauskienė, E.; Šalengaitė, D. Vietos identiteto raiška vietos plėtros strategijose // Vadybos mokslas ir studijos - kaimo verslų ir jų infrastruktūros plėtrai = Management theory and studies for rural business and infrastructure development / Aleksandro Stulginskio universitetas. Lietuvos agrarinės ekonomikos institutas. 2011, nr. 5 (29), p.191-200, ISSN 1822-6760 (EBSCO host: Business Source Complete; Ulrich’s; IndexCopernicus).